xmobile
  87/4/30
 

پاکستانی‌ها اخبار را روی موبایل مرور می‌کنند  30/4/87

 

اپراتورهای پاکستانی کاربران را به سرویس خبری ویدیویی مجهز می‌کنند.

به گزارش سایت خبری cellular-news، کاربران هر روز 3 خبر ویدیویی به مدت 60 ثانیه بر روی گوشی‌های خود دریافت می‌کنند.

این اخبار شامل آخرین اخبار ورزشی و فوری است که از طریق سرویس MMS ارسال می‌شود. با دسترسی به این سرویس خبری همه مردم می‌توانند با پرداخت 50 روپیه در هر زمان از جدیدترین اخبار مطلع شوند.

نوکیا هم به گوشی‏های هوشمند لمسی روی می‌آورد    30/4/87

 

استقبال بی‏سابقه از گوشی iPhone شرکت اپل که در آن از صفحه کلید خبری نیست و همه فرامین با لمس نمایشگر قابل انجام است، نوکیا را به فکر تولید محصول مشابهی انداخته است.

به گزارش فارس، شرکت فنلاندی نوکیا اعلام کرده است در نیمه دوم سال جاری میلادی، یک مجموعه کامل از گوشی‏‏های لمسی را روانه بازار خواهد کرد.

این شرکت در تقلیدی آشکار از اپل اعلام کرد سرویس آنلاین موسیقی اختصاصی خود به نام Comes را نیز برای بارگذاری قطعات آهنگ بر روی تلفن همراه در آینده نزدیک راه‏اندازی خواهد کرد.

نوکیا جزییات چندانی را در مورد این گوشی‏ها اعلام نکرده، اما تصریح کرده گوشی‏های لمسی ساخت نوکیا از مدل‏های ساده و ارزان‏قیمت تا مدل‏های پیشرفته و گران‏قیمت را شامل می‏شوند و مجهز به GPS و Wi Fi نیز خواهند بود.

به گفته یکی از سخنگویان نوکیا جزییات بیشتر در مورد این گوشی‏ها ظرف مدت یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

مخابرات 490 میلیارد تومان به دولت بدهکار است   30/4/87

 

بر اساس پروانه فعالیت اپراتور ارول، شرکت سهامی مخابرات ایران باید 490 میلیارد تومان ظرف چهار سال به دولت پرداخت کند.

به گزارش موبنا، پس از تعیین چگونگی و نحوه پرداخت بدهی مخابرات به دولت، روز گذشته پروانه این اپراتور به صورت رسمی توسط سازمان تنظیم مقررات به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد.

بر این اساس مقرر شد تا اپراتور اول مخابرات کشور مبلغ 490 میلیارد تومان از باقیمانده ارزش پروانه این شرکت را، طی چهار سال و در چهار قسط به سازمان تنظیم مقررات بپردازد.

گفتنی است ارزش پروانه شرکت مخابرات برای 21 میلیون مشترک تلفن همراه و 23 میلیون مشترک تلفن ثابت، 7 هزار و 566 میلیارد تعیین شده است.

صدور پروانه شرکت مخابرات ایران یکی از مواردی بود که خصوصی‏سازی مخابرات را بارها به تاخیر انداخت.    

 

نسخه دوم نرم‏افزار پیام‏رسان فارسی فردا می‌آید   30/4/87

 

مدیر مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که نسخه دوم نرم‏افزار پیام‏رسان فارسی آماده است و فردا عرضه می‏شود.

حمیدرضا ربیعی، در گفت‏وگو با همنا افزود: نسخه دوم این نرم‏افزار که برای فشرده‏سازی پیامک‏های فارسی با حجم 200 کاراکتر در قالب یک پیامک طراحی شده است، با ویژگی‏ها و امکانات جدید عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: فردا در جلسه‏ای با حضور اصحاب رسانه و مدیران و طراحان نرم‏افزار پیام‏رسان فارسی در مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف نسخه دوم این نرم‏افزار در اختیار عموم قرار می‏گیرد.

به گفته وی، نسخه اول این نرم‏افزار تنها برای نصب و رفع مشکلات نصب عرضه شد که در نسخه دوم امکان ارسال پیام‏های مولتی مدیا، صوت، تصویر، شکلک، Hyper Text فراهم شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه این نرم‏افزار تنها برای مشترکان سیم‏کارت‏های همراه اول قابل استفاده است، خاطر نشان کرد: بسیاری از این اشکالات گزارش شده در نسخه اول این نرم‏افزار رفع شده و امکانات جدید و مورد نیاز نیز به آن افزوده شده است.    

 
  Today, there have been 1 visitors (2 hits) on this page!  
 
This website was created for free with Own-Free-Website.com. Would you also like to have your own website?
Sign up for free