پاکستانیها اخبار را روی موبایل مرور میکنند 30/4/87
اپراتورهای پاکستانی کاربران را به سرویس خبری ویدیویی مجهز میکنند.
به گزارش سایت خبری cellular-news، کاربران هر روز 3 خبر ویدیویی به مدت 60 ثانیه بر روی گوشیهای خود دریافت میکنند.
این اخبار شامل آخرین اخبار ورزشی و فوری است که از طریق سرویس MMS ارسال میشود. با دسترسی به این سرویس خبری همه مردم میتوانند با پرداخت 50 روپیه در هر زمان از جدیدترین اخبار مطلع شوند.
نوکیا هم به گوشیهای هوشمند لمسی روی میآورد 30/4/87
استقبال بیسابقه از گوشی iPhone شرکت اپل که در آن از صفحه کلید خبری نیست و همه فرامین با لمس نمایشگر قابل انجام است، نوکیا را به فکر تولید محصول مشابهی انداخته است.
به گزارش فارس، شرکت فنلاندی نوکیا اعلام کرده است در نیمه دوم سال جاری میلادی، یک مجموعه کامل از گوشیهای لمسی را روانه بازار خواهد کرد.
این شرکت در تقلیدی آشکار از اپل اعلام کرد سرویس آنلاین موسیقی اختصاصی خود به نام Comes را نیز برای بارگذاری قطعات آهنگ بر روی تلفن همراه در آینده نزدیک راهاندازی خواهد کرد.
نوکیا جزییات چندانی را در مورد این گوشیها اعلام نکرده، اما تصریح کرده گوشیهای لمسی ساخت نوکیا از مدلهای ساده و ارزانقیمت تا مدلهای پیشرفته و گرانقیمت را شامل میشوند و مجهز به GPS و Wi Fi نیز خواهند بود.
به گفته یکی از سخنگویان نوکیا جزییات بیشتر در مورد این گوشیها ظرف مدت یک ماه آینده اعلام خواهد شد.
مخابرات 490 میلیارد تومان به دولت بدهکار است 30/4/87
بر اساس پروانه فعالیت اپراتور ارول، شرکت سهامی مخابرات ایران باید 490 میلیارد تومان ظرف چهار سال به دولت پرداخت کند.
به گزارش موبنا، پس از تعیین چگونگی و نحوه پرداخت بدهی مخابرات به دولت، روز گذشته پروانه این اپراتور به صورت رسمی توسط سازمان تنظیم مقررات به شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد.
بر این اساس مقرر شد تا اپراتور اول مخابرات کشور مبلغ 490 میلیارد تومان از باقیمانده ارزش پروانه این شرکت را، طی چهار سال و در چهار قسط به سازمان تنظیم مقررات بپردازد.
گفتنی است ارزش پروانه شرکت مخابرات برای 21 میلیون مشترک تلفن همراه و 23 میلیون مشترک تلفن ثابت، 7 هزار و 566 میلیارد تعیین شده است.
صدور پروانه شرکت مخابرات ایران یکی از مواردی بود که خصوصیسازی مخابرات را بارها به تاخیر انداخت.
نسخه دوم نرمافزار پیامرسان فارسی فردا میآید 30/4/87
مدیر مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد که نسخه دوم نرمافزار پیامرسان فارسی آماده است و فردا عرضه میشود.
حمیدرضا ربیعی، در گفتوگو با همنا افزود: نسخه دوم این نرمافزار که برای فشردهسازی پیامکهای فارسی با حجم 200 کاراکتر در قالب یک پیامک طراحی شده است، با ویژگیها و امکانات جدید عرضه خواهد شد.
وی اظهار داشت: فردا در جلسهای با حضور اصحاب رسانه و مدیران و طراحان نرمافزار پیامرسان فارسی در مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف نسخه دوم این نرمافزار در اختیار عموم قرار میگیرد.
به گفته وی، نسخه اول این نرمافزار تنها برای نصب و رفع مشکلات نصب عرضه شد که در نسخه دوم امکان ارسال پیامهای مولتی مدیا، صوت، تصویر، شکلک، Hyper Text فراهم شده است.
ربیعی با اشاره به اینکه این نرمافزار تنها برای مشترکان سیمکارتهای همراه اول قابل استفاده است، خاطر نشان کرد: بسیاری از این اشکالات گزارش شده در نسخه اول این نرمافزار رفع شده و امکانات جدید و مورد نیاز نیز به آن افزوده شده است.